Vær aktiv og se godt ud samtidig

zz11

Er du sådan én, der elsker at være aktiv? Elsker følelsen af at få pulsen op og mærke sveden pible frem på huden? At være aktiv er helt essentielt for vores sundhed og trivsel. Derfor er det vigtigt at prioritere i hverdagen – også selvom du ikke nødvendigvis synes, at du har tid til det.

Man kan skabe mange forhindringer for at komme af sted til træning. Det kan være, at du bliver nødt til at træne meget tidligt inden arbejde, at vejret er dårligt, at du har mere lyst til at ligge på sofaen eller at du føler dig grim, når du træner hårdt.

I denne artikel får du dog muligheden for at finde ud af, hvordan du kan se godt ud, mens du træner, så dette ikke skal være en forhindring for at komme af sted. 

kvinde renser hud

Hold et skarpt øje på din hud

Når du træner, vil din krop helt automatisk blive varmere og måske begynde at svede. Det betyder også, at dine porer i huden åbner sig, så varmen kan fordampe herigennem. Bakterier vil derfor også have meget lettere ved at trænge gennem hudens membran og sætte sig som skidt. Dette vil resultere i urenheder, såsom bumser og hudorme – og det er der nok ikke nogen, som er interesserede i.

Når du er træner, er det derfor en rigtig god ide at fjerne makeup og rense huden inden, du går i gang. På den måde minimerer du skidtet, der kan trænge ind og skabe irriterende bumser.

Selvom du har det bedst med at være ude blandt mennesker, når du har flot makeup på, vil du på den lange bane få en meget flottere hud, hvis du ikke træner, når du har fuld krigsmaling på.

Herudover er det også vigtigt at holde fingrene væk fra dit ansigt. Hvis du tørrer sved væk med hænderne, vil du også tørre bakterier fra disse rundt i ansigtet. Hvis du føler et behov for at fjerne sveden fra ansigtet, er det bedre at benytte papir eller et helt rent håndklæde. Særligt hvis du træner indenfor på løbebånd, cykel eller lignende, kan du komme til at svede meget.

Efter træning skal du vaske dit ansigt, så der ikke ophober sig gammelt sved og bakterier. Du vil højst sandsynligt gå i bad og ellers kan du vaske eller rense dit ansigt. 

kvinde der løber

Sådan undgår du fedtet og kedeligt hår

Har du langt hår, kan dette være en udfordring under træning. Hvis du synes, at det er svært at sætte håret i en praktisk og flot frisure, kan du helt sikkert få din lokale frisør til at hjælpe dig. En frisør er kreativ og uddannet til at hjælpe dig med at få det flotteste ud af dit hår.

Når du sveder, vil du ikke kunne undgå, at dit hår også bliver vådt og fedtet af sved. En god frisure kan dog hjælpe meget på at minimere dette. Efter træningen kan det være en fordel at bruge gode produkter til at rengøre håret med.

Undgå at vaske dit hår dagligt, da håret ikke har godt af hyppig hårvask. Hvis du kan nøjes, kan du bruge lidt tørshampoo, så håret ikke ser fedtet ud. Når håret skal vaskes kan du bruge en god shampoo og balsam, som bevarer fugten og giver en flot glans.

Følger du disse enkle råd, vil du helt sikkert se godt ud under din træning.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *